2007. március 1., csütörtök

Orosz ételek 1.

Úgy döntöttem, ha már van szerencsém megkóstolni az itteni specialitásokat, akkor ezt Veletek is megosztom, arra az esetre, ha Ti is eljöttök Oroszországba, akkor mindképp kipróbáljátok ezeket! (:
Mindig háromféle dologról fogok Nektek beszámolni.
Szalat Afinszkij (салат Афинский): ez egy saláta, ami a következőkből áll: félkemény sajtdarabok, vékonyra szelt sárgarépa, néhány pritaminpaprika darabka, csiperkegomba szeletek, mák, és vmi masszás szósz, ami összetartja az egészet. Igazán finom, de tömény az íze, ezért én kenyérrel ettem. Gondolhatjátok, milyen laktató. (:
Száraz, cukrozott kenyér: ennek nincs külön orosz megfelelője a tudomásom szt. Én ilyet nem vettem, csak Tuba kínált meg vele. Elég kicsi kenyérszeleteket keményre pirítanak, a héja sötétre barnul, és az egészet beszórják kristálycukorral. Nekem nem igazán tetszett, nagyon száraz, és nincs különösebb íze.
Szirok (сырок): erről viszont annál jobbakat tudok írni. (: Először is azzal kezdem, hogy ez az elnevezés az orosz „szir” vagyis sajt szóból származik. Valójában viszont Túró Rudiról van szó! Igen, én is most jöttem rá, hogy ez a kiváló csemege nem(!) magyar „találmány”, nem bizony! A mi Rudinknál zsírosabb túróból készül a massza, amit étcsokival borítanak. Itt is a legváltozatosabb töltelékeket használják, pl. mogyoródarabkák, szamóca-, áfonyadzsem. A formája nem henger, hanem téglalap. (: Egy kis matek, hehe. Igen finom és laktató, a kalóriaértéke nagyon magas, ezért nem szabad túlzásba vinni a fogyasztását, annak ellenére, hogy a 40 grammos kiszerelést csupán 3-5 rubelért (= 24-40 Ft!!!) árulják… Nagy a kísértés. ((:

Nincsenek megjegyzések: