2007. március 1., csütörtök

„Utazás” Keletre

Ahhoz, hogy az ember a Közel-Keleten érezze magát, nem kell messzire mennie, elég csak egy utcányira. (: Szerdán (02.28.) mikor megérkeztem az óráim után, Tuba megkérdezte, hogy van-e kedvem velük tartani a Mirage nevű étterembe. Mivel épp nem volt itthon kajám (aznapra terveztem a bevásárlást), benne voltam. (: Fél hat körül indultunk el Tubával, Simay-val és Balnuval, és hamar meg is találtuk a Mirage-t (ez francia eredetű szó, azt jelenti „délibáb”, mellesleg Nelli kutyáját is így hívják ((: ).
Inkább egy kávézó-bárszerű helyről van itt szó, a mennyezeten mintás szőnyegek, amelyekről hatalmas rojtok lógnak. A falra egy vízesés van festve, de ettől sztem még nem érzi úgy magát az ember, mintha egy oázisban lenne… A kiszolgálás módja is elég szokatlan volt, néhány perc ücsörgés után magunk mentünk el a menüért, és a főnökhöz aztán, hogy mit is szeretnénk fogyasztani, a lányok kebabot ettek, és pedig kipróbáltam a gyros helyi megfelelőjét, a saurmát (bővebben lásd a következő Orosz ételek rovatban (: ).
Pár órát töltöttünk itt, a lányok kávéztak és dohányoztak, mellesleg mindenki rajtam kívül a helyen… Sajnos, még mindig nem tudtam ehhez hozzászokni, hogy minden fiatal cigizik körülöttem, de ezen nem is lehet csodálkozni, hisz míg Magyarországon kb. 500 Ft egy doboz Pall Mall, itt ezt 130 Ft értékben megveheted! A dohányáruk és a vodka vmi hihetetlen olcsóak.
Később megérkezett Tuba ismerőse, Ahmed, aki már 6 éve dolgozik Oroszországban, egy török mechanikai cég közvetítőjeként. Az ő javaslatára átmentünk egy közeli helyre, a Bejrút kávézóba. Ez már sokkal jobban tetszett, nagyon szépen kialakították, valóban mintha egy keleti helyen üldögéltünk volna! És a különleges tea mellett még táncos lányok műsorát is élvezhettük. (: Sajnos, fényképezőgép nem volt nálunk, de hamarosan láthattok képeket a helyről, ugyanis hamarosan itt ünnepeljük Tuba és Balnu szülinapját, márc. 10-én este! (:

Nincsenek megjegyzések: