2007. március 8., csütörtök

Orosz ételek 2.

Ez alkalommal egy hagyományos orosz étellel indítok.
Pelmeni (пелмены): darált hússal töltött kis tésztafalatok. Én eddig csak a menzán ettem ilyet, ahol elég száraz volt, és még a tejföl sem javított az ízén, amiből az oroszok ált. minden ételhez, leveshez hozzácsapnak egy kanállal. (:
Saurma: ez a gyros orosz megfelelője. Vékony pitába teszik a húst és a káposztát, és ezt összetekerik, nem nagy szám.
Gurjevszkaja kása (гурьевская каша): enyhén édes ízű tejbegríz, amire szórnak kis kekszdarabokat és mindenféle finomságot: én darált dióval és erdei gyümölcs dzsemmel ettem, nyami…
Képzeljétek, hogy jártam ma (03.07.) a vásárlásnál! Vettem egy doboz lágysajtot (háromszög alakút), a boltban nem néztem meg alaposan, hogy milyen ízesítésűek, csak azt láttam, hogy van közte gombás is, meg a moszkvai tejgyárban készült. A koliban olvastam el, mik vannak benne: a gombás klasszikus, de a többi! Az egyik csokoládés sajt, a másik két fajta elnevezése pedig: „Borostyán” és „Barátság”. Pfff! A csokisat már megkóstoltam, és olyan mint a csoki krém, a többit későbbre tartogatom, tudjátok, meglepetés a hűtőben, jobb, mint a Kinder Surprise! ((:

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nyam-nyam.
Itthon bezdeg üres a hűtő...
Na lehet hogy lemegyek a "Makó Plázába".