2007. február 12., hétfő

Előkészületek...


Felteszek egy képet, amin nagyon jó barátnőmmel, Petrával vagyok a kedvenc helyemen, a Noir Chocobar-ban, ahol épp csokifondüt fogyasztunk. :P A kép február legelején készült.

Eljött az ideje, hogy írjak az utazással kapcsolatos előkészületekről is. Ez is kb. annyira izgalmas lesz, mint az előző bejegyzésem, de annak, aki utánam kiutazik, biztos, hasznos lesz. :)

Vízum: meghívó levél a Puskin Intézettől, vízum-igénylőlap, igazolványkép, útlevél, és annak fénymásolata, ezek kellenek hozzá. A tanárom szerint fizetni is kellett volna, de nekem nem adtak csekket, sőt 10 perc alatt ki is állították a vízumot! :)))

Biztosítás: a szerződésben szerepel, hogy érvényes utas-, poggyász- és balesetbiztosítással kell rendelkeznem. Nekem 30 napra a K&H Bank nyújt biztosítást, ami a kártya mellé járó szolgáltatás, de ezt sajnos meghosszabbítani nem lehet, így egy másik biztosítónál kell kötnöm biztosítást a további időszakra, szóba jöhet az Atlasz vagy az Uniqa.

Utazás: hát igen, ez egy érdekes kérdés, ugyanis sokáig gondolkoztam, hogy vonattal vagy repülővel utazzak. A vonatút kb. másfél napig tart, háromfős kabinokban, súlykorlátozás nélkül, a retúrjegy kijön 36.000 Ft-ból, mivel a retúr ugyanannyiba kerül, mint csak odafele. Már ott álltam a Keletiben a kasszánál, rászánva magam a vonatozásra, amikor kiderült, hogy a jegy érvényességi ideje 2 hónap, így májusra nem tudok már retúrjegyet venni, amúgy meg ugyanott vagyok az ár szempontjából, mintha a repülőt választom...

Repülőjegy: a tanárom ennek intézéséhez az AirMania Utazási Irodát ajánlotta, ahonnan valóban 1 órán belül megkaptam az ajánlatokat! A közvetlen MALÉV-es járat 73.300 Ft + 15.000 Ft illeték, mint kiderült, a MALÉV-nek inkább egy hónapon belüli utakra vannak jó ajánlatai. Így végül az ALITALIA-val utazom, milánói átszállással! Ilyen formában 35.000 Ft a repülőjegy és 35.000 Ft az illeték, nem kell matekzseninek lenni, hogy rájöjjön az ember, hogy lényeges a különbség! Így előbb Milánóba utazom, még úgysem jártam ott, bár attól tartok, hogy a 2 és fél óra nem lesz elég városnézésre! ;) Viszont kiélvezhetem első(!) repülőutam terminálban töltött óráit!

A lényeget majdnem elfelejtettem! Indulás február 17-én, hazaérkezés május 13-án!

Nincsenek megjegyzések: