2012. március 2., péntek

Kaleidoszkóp



Március első napja és egyben Maelle 21. szülinapja volt. Mondtam is neki, hogy a 21 az egyik szerencseszámom és biztos, hogy neki is szerencsét fog hozni. (: Végre az idő is jobbra fordult, remélhetőleg tartós lesz a melegebb időjárás. Mindenesetre jó előjel az új hónap kezdetén.

Őszintén szólva a francia lányokat kimondottan megkedveltem. Kedvesek, „csicsergősek”, kicsit szeleburdiak, de valahogy az ő nyitottságuk és kedvességük hitelesebbnek hat, mint a többiek részéről. Margaux persze nagy lázban égett, hogy lehetőleg minél több meglepetéssel kedveskedjen barátnőjének, így már előző du. rám bízott egy doboz sütit (na, kecskére a káposztát!), hogy tegyem be este Maelle konyhai szekrényébe. Nem ettem később belőle, meg Margaux engem is megkínált, kicsit röstelkedett is, mert az egyik fajta sütinek kicsit megégett az alja, így nagy gonddal válogatta nekem az égettebbeket, mint kóstolót. A meglepetés jól sikerült, tettem egy kis rajzot a dobozra (cookie monster), másnap Maelle nekem köszönte meg, és kérdezte, hogy ugye én voltam az elkövető? Mondtam, hogy csak a kézbesítő, más sütijével, akarom mondani tollával nem ékeskedünk.

Estére pedig Margaux azt találta ki, hogy rendezzünk pizza party-t a kollégium konyhájában. Ez igazán klassz és költséghatékony ötletnek bizonyult, hiszen a tésztát az olasz lány már hamarabb meggyúrta (még jó, hogy volt egy pizza szakértő a közelben, mert a tészta valóban finomra sikerült), nekünk csak feltétnek valót kellett vinni. A pizzákat olyan sorrendben osztottuk szét és ettük meg, ahogy kisültek, így kb. 7 félét kóstolhattunk. Nagy meglepetésemre a lengyelek és a koreaiak krumplit(!!!) is tesznek a pizzára, ezt nevezem én „szegényes” feltétnek. (Azzal persze nem „dicsekedtem”, hogy odahaza ananászt tesznek a hawaii pizzára, mert az is egy ehhez hasonló kulináris vétek lehet.)

Később előkerültek a desszertek, egy brownie-hoz hasonló csokis süti és mandulás torta. Maelle pedig egy üveg francia pezsgővel kedveskedett és hozott áfonyás puffancsokat, amiket az ő vidékén a pezsgőbe mártogatva fogyasztanak el. Tegnap tanultam egy hasznos francia kifejezést, ami ugyan a szótárban nem lelhető fel, de tegnapi állapotomat jól leírta: PATAPOUF. Annyit tesz, hogy szétdurranok, annyit zabáltam! :P

Én ajándékba egy kaleidoszkópot vettem, mivel új és más perspektívákat mutat meg, Maelle (mindkét képen mellette ülök) ezt a gondolatomat nagyon filozofikusnak találta… El is filozofálgattam arról, hogy én hol fogom tölteni a szülinapomat, ami 3 nappal a hazautazásom előtt lesz. Ha már kiderülnek a vizsgák időpontjai, azért megfontolom, hogy fél hónappal előrébb hozom a repülőjegyet (és ezzel megspórolom a júniusi lakbér felét is), mert a diákok többsége júniusra már elutazik, és nem biztos, hogy lesz kedvem egyedül lézengeni itt. Majd meglátjuk, addig mi alakul.

1 megjegyzés:

Zsuzsa néni írta...

Jól éreztem, hogy nem kell félteni Téged attól, hogy nem tudsz beilleszkedni. örülök, hogy jó társaság van körülötted.