2012. március 4., vasárnap

Kocsmatúra

Az alábbiak a márc. 3-án rendezett kocsmatúra útvonalát, a helyekről alkotott véleményemet és az elfogyasztott italok fajtáját rögzítik.

1. Huset

Mind a tíz csapat, így a mienk (4) is innen indult 19.45 fele. Megismertük a csapatvezető párosunkat, akik ugyan nem mutatkoztak be, de egy-két utcán iszogatós játékot megszerveztek, és a haveri bandájuknak is biztosítottak ingyen italjegyeket.

Úgy tűnik, szakok szerint igyekeztek összeszervezni a 20-25 fős társaságokat, így sok új arcot nem fedeztem fel a csoporttársaim között. A Husetban nem kaptunk italt, csak karszalagot, ami alapján jogosultak lettünk a későbbi belépőkre és italokra.

2. Dronning Lousie

Kétségtelenül Esbjerg egyik legigényesebb és legstílusosabb szórakozóhelye, ahol II. Margit királynő életnagyságú festménye díszeleg a falon. A tánctéren aktuális slágerekre lehet ugrálni és a baráti társaságok viszonylag elszeparált helyekre tudnak leülni. A hely nívóját jól mutatja, hogy itt Absolut vodkát töltöttek a kicsi feles (negyedes?) műanyag pohárba. (Ált. 3 ital közül lehetett választani: sör, vodka + üdítő, rumkóla.)

3. Stalden

Erről a helyről már írtam, egy hangulatos sportkocsma, ahol lehet billiárdozni és meccset nézni. A kiszolgálás szintén jó volt, itt már Smirnoff red-ből keverték az ananász-vodkát. Táncolni nem tudtunk, de az egyik csoporttársammal jól eldiskuráltunk.

4. Havana

Egy újabb táncos szórakozóhely, ahol annyi füstöt fújnak a tánctérre, hogy csak egyméteres körzetben tudod kivenni a körülötted rángatózó alakokat. Itt is toltam egy Smirnoffot, de az ital hatását továbbra sem éreztem, ehh.

5. Industrien

Ez egy lepukkadt, szürke kocsma, amit néhány modern poszter dob fel. Nem akartak sok pénzt költeni a szomjas diákseregre, ezért csak egy pohár Carlsberget voltak hajlandók adni, nem esett jól, meg sem ittam. Kitaláltam, hogy mindenki dedikálja a csapattáblát, de egy idő után már annyira eluntuk itt magunkat a nagy ücsörgésben, hogy egységesen kiabáltunk: „innen menni akarunk!”. A csapatvezető leányzó még szívesen beszélgetett volna a haverjaival tíz percig, „de mi akkor is elmegyünk!” kiáltások közepette kivonultunk az utcára.

6. A-bar

Itt már jártam egyszer, nincs mit szépíteni a dolgon, ez egy tinidiszkó, ahol masszívan kering a hányásszag, ragad a táncparkett, és a zenei kínálat se a legjobb. A Smirnoff-narancs se lendít a helyzeten, jó képet kell vágni, és kész…

7. King George

Kicsi kocsma, a törzsvendégek a pultot támasztják. Így jegyezném meg azt a felháborító tényt, hogy Dániában a szórakozóhelyek üzemeltetői döntik el, hogy a hely dohányzó vagy nem-dohányzó. Itt ugyan nem volt nagy füst, de már elegem van abból, hogy a nem dohányosoknak kell tolerálni mások káros szenvedélyét! Az ital adott volt: egy kis kupica Fisk, ami vodkás-mentolos rövidital. Két italjegyet is szereztem, a várt hatást továbbra sem éreztem.

8. Antons Bierbar

Kocsmák között nálam ez lett a nyerő! Ez a hely legalább stílusos, bár itt is spóroltak, csak Redbullt kaptunk (a dekorációból ítélve, az a hely főszponzora). Attól még, hogy kis üvegpohárban és jéggel adják, a Redbull továbbra is csak az, ami: energiaital, kit akartak rászedni ezek? Unalmunkban „bad face” fotókat készítettünk, vagyis idióta fejeket vágtunk, fényképen megörökítettük és azokon röhögtünk.

9. Christian IX

Az utolsó állomásunk, és egyben egy kellemes meglepetés: egy újabb igényes, táncos szórakozóhely a főtéren! A korosztály 20-30-as, akik elegánsan járnak szórakozni, még a zene is jó volt! Ide még visszatérek! Még egy utolsó Smirnoff, de ez se lendít a helyzeten, közel 6 óra mászkálás után az ember már inkább fáradt, helyesbítek: én fáradt vagyok. Tervben volt még valami buli, de inkább hazabattyogtam, még jó, hogy a központban lakok, így minden közel van.

Összegezve az estét: sok új helyet megismertem, a kocsmatúra nagyon jó ötlet. Felelősségteljesen fogyasztottam alkoholt (volt cégem mottóját idézve), hiába akartam berúgni ingyen, ennyi piából nem lehet! (Lehet, mégiscsak ki kellett volna hoznom egy kis pálinkát…)

2 megjegyzés:

Zsuzsa néni írta...

Lehet, hogy ott is vizezik a vodkát? Pálinka nélkül nagy felelőtlenség elindulni külföldre!!! :))

Anyukád írta...

Itt vagyok Zsuzsa néninél és csak igazolom, amit írt!