2012. május 9., szerda

Anya látogatása I. (Hamburg)

Most egy kicsit rendhagyó írás kerül be a blogba, mert ezúttal a terjedelemre való tekintettel kulcsszavakban írom le a hét eseményeit, egészen pontosan Anya látogatását.

Ápr. 28. (szombat)
Hajnali kelés, több óra vonatozás, majd érkezés a lübeck-i reptérre kora délután. Shuttle busszal be Hamburg központjába, ahol keressük a helyet, ahol Hamburg kártyát lehet vásárolni. „Nem érdemes tavalyi katalógusból tájékozódni, mert sem az ár, sem az időkeret nem aktuális.” Azért beruházunk egy csoportos jegyre másnapra. A poggyászmegőrző drága és macerás megoldásnak tűnik, így a kis utazótáskával és hátizsákkal nekivágunk az egyik legforgalmasabb utcának, ami idegölő. Ekkor úgy határozunk, hogy kimegyünk a kertvárosba, ahol a házigazdánk lakik. A központi állomáson még egy kis bénázás a jegyvásárló automatánál, ahol egy srác odajön kéregetni. A nyugalom akkor köszönt be, amikor megérkezünk a szállásra. A környéken felfedező útra indulunk, csodáljuk a meseszép kerteket, ízléses házakat, barangolunk a kis csalitos és teniszpályák között. Este házigazdáink és a 14 éves macska, Pine társaságában (aki az asztalon fekszik) palancsintázunk.

Ápr. 29. (vasárnap)
Idilli csöndre, madárcsicsergésre, a konyhából felszűrődő barokk zene dallamaira ébredünk, az ablak egy rétre néz, ahol egy nyúl szökdécsel át. Reggeli az udvaron, gyümölcssaláta yoghurttal leöntve, eperrel és gránátalma magokkal megszórva, pirítós házi dzsemmel és tea. Irány a belváros, Landsbrücken állomás. Sétálunk az Elba parton, a szomszédos úton maraton futók csoportja szalad. Megnézünk a modern kerületet, Hafen City-t, majd felszállunk az Olympia sétahajóra, ahonnan a kikötőt, a teherszállító hajókat, a konténeremelő hidakat vizsgáljuk. Hideg szél süvít a hajó fedélzetén. Metrómegállót keresünk, egy olyan úton haladunk, ahol egymást érik a sztriptíz bárok, szexshop-ok, körülöttünk maraton futók, bevándorlók, punk-ok. Megkeressük a parkot, curry wurst-ot eszünk sültkrumplival és Holstent iszunk. Visszamegyünk a kertvárosba a csomagokért, majd irány Hamburg Altona pályaudvar, ahonnan 5 óra vonatozás után megérkezünk Esbjergbe.