2008. október 22., szerda

Orosz lány


Amikor először meglátott, azt hitte orosz vagyok. Mindig azt mondja, hogy úgy nézek ki, hisz az orosz nőknek általában kicsi orruk van, az arcuk olyan kerek, mint a babáké, és szépek.
Ha az ember sokat foglalkozik egy nemzet kultúrájával és azt közel érzi magához, képes azonosulni vele. Szeretem az orosz irodalmat, olvastam már Csehov drámákat, Gogol írásait, Bulgakov Mester és Margaritáját egyenesen imádom, és Puskin Anyeginét sem hagytam ki. Utóbbit láttam opera formájában is, aminek a zenéjét Csajkovszkij szerezte. Muszorgszkij a kedvenc klasszikus zeneszerzőm, amióta először játszottam szaxofonon Az ódon várkastélyt.
Azt is mondják, hogy annyi ember vagy, ahány nyelvet beszélsz. Ezek szerint én valóban orosz vagyok. (: Múltkor egy ukrán kollégám azt mondta, annyira jók a nyelvtani ismereteim és olyan oroszos szófordulatokat használok, hogy felmerül benne a kérdés, hogy az enyhe akcentusom természetes, vagy csak én játszom rá. (;
Sokszor úgy érzem, hogy a lelkem részben orosz, vagy előző életemben ott születtem, ki tudja?
[A kép a Jelenben készült, rajta az orosz “testvérkém”, Sveta.]

Nincsenek megjegyzések: