2008. október 19., vasárnap

Moszkva hívó szava



A Petőfi híd budai hídfőjénél horgonyoz az Artemovszk 38 (rövidebb nevén ismert A38), ahol hetente több nagyszerű koncerttel örvendeztetik meg a zeneimádó fiatalokat. Az idei ősz egyik különlegessége a Moscow Calling („Hívogató Moszkva”) elnevezésű kétnapos koncertsorozat volt, ahol az orosz fővárosból érkezett bandák szórakoztatták a nagyérdeműt.
Péntek este a Nogu Slevo (pop-rock) és a Russkaja (ska) zenélt, szombaton pedig egy másik ska banda, a Pakava It húzta a talp alávalót, pontosabban „fújta”, ugyanis az együttesben az alábbi hangszerek szólaltak meg: tuba, harsona, trombita, alt és tenor szaxofon, basszus gitár, balalajka, és különféle ütős hangszerek. Miután kellőképp kiugráltuk magunkat a ska-ra, rövid pihenő után a magyar Irie Maffia pezsdítette fel ismét a hangulatot, majd egy drum ’n party szett következett az Ovcsinnyikov fivérektől.
Én a szombati programon vettem rész drága orosz barátnőm és egy másik kedves kollegám társaságában, de összefutottam főiskolás évfolyamtársakkal is. Mindenki ott volt, akinek van orosz érdekeltsége: orosz és ukrán lányok, valamint azok, akik ösztöndíjjal néhány hónapot Moszkvában töltöttek.
A buli impozáns plakátját sajnos nem sikerült megszereznem, mert elfogytak, de nem maradhattam „őrült matrjoska” nélkül, így hát rábeszéltem az egyik hajón dolgozó srácot, hogy adja nekem az A38 feliratot díszítő babát. (;

Nincsenek megjegyzések: