2008. július 24., csütörtök

Értékelő Központ

Angolul Assessment Centre (továbbiakban: AC), melynek lényege a BCE Karrier Iroda kiadványa szerint, hogy „egy időben, egyszerre, több pályázó több szempontból történő vizsgálatára, megfigyelésére is van lehetőség. A különböző, változatos és egymásra épülő gyakorlatok szigorú időkorlátok között zajlanak, és arra is lehetőséget adnak, hogy ne csak önmagukban, egyenként vizsgálják a jelentkezőket, hanem egymással összevetve is értékeljék viselkedésüket, teljesítményüket.”

Azért írtam le mindezt, hogy saját tapasztalataimmal is kiegészítve megosszam veletek azt, amit az AC-ről tudni érdemes. Hiszen fontos lépést tettem a munkaerő piac meghódítása érdekében: egy komoly, multinacionális céghez akarok bekerülni!

Az AC félnapos elfoglaltságot jelentett, reggel 8-tól kb. 13 óráig tartott. A szüneteket leszámítva (amelyek során céges alkalmazottakkal ismerkedhettünk meg) minden angol nyelven zajlott. Először egy félórás céges prezentációt hallgattunk meg, ami érthetőbbé tette a vállalat felépítését és a jelenlegi üres pozíciókat is bemutatta. Én végig jegyzeteltem, bár ezt nem sokan tették. A végén fel lehetett tenni a kérdéseinket, amihez csak én voltam elég bátor, de sztem ez mindig előny, mivel látják, hogy figyel és érdeklődik az ember.

Majd következett a csoportos feladat, amit 4 másik jelentkezővel együtt kellett végigcsinálnom: két problémára kerestünk megoldást, amire 30 percünk volt. Mindenki nyitott volt, és jól beszélte az angolt, ezért hatékonyak voltunk. Én rögtön vállaltam a kezdeményező szerepét, összegeztem a szituációkat, amikben korábban aláhúztam a lényeget. Majd mikor az első fiú elkezdte mondani a véleményét, kimentem a táblához, hogy jegyzeteket készítsek. A többiek is díjazták az ötletet, így mindenkinek felírtam a nevét, és sorban a javaslatokat is. Átláthatóan jegyzeteltem, sok rövidítést használtam és szimbolikus jelzéseket (pl. kérdőjel, áthúzott nulla, nyilak, stb.), és a végén pirossal emeltem ki a lényeget. Majd a probléma megvitatása után felírtam a prezentációhoz szükséges konklúziókat, és én is adtam elő.

A hosszabb szünet után két interjú következett, az első a londoni iroda képviselőjével zajlott, ez volt a technikai interjú. Itt olyan kérdések is elhangoztak, hogy mi az option és a future contract, mi a különbség a Balance Sheet és a Profit/Loss Account közt. Majd következett az alkalmassági interjú, amely főleg a csapatszellem mérésére és a problémamegoldó képességre irányult. Kíváncsian vártam, ki fog kérdezni, erre kikaptam az egész részleg vezetőjét, aki már 20 éve dolgozik a cégnél, és mellesleg brit. (Megjegyezném, összesen 3 külföldi volt az AC-n, én meg 2-őt kikaptam!) Azzal indított, hogy hallotta, én voltam a csoportban a koordinátor és hamarosan az angolomat is megdicsérte. (;

És még vmi említésre méltó történt az AC végén: odajött hozzám az egyik középvezető, és megkérdezte, lenne-e még 5 percem a számára, arról beszélgettünk, hogyan éreztem magam a nap folyamán, melyik terület érdekelne a leginkább és ő mivel foglalkozik. Aztán azon kaptam magam, hogy én maradtam egyedül ott a jelentkezők közül! (: Ez azért jó, mert felkeltettem az érdeklődésüket, és szerettek volna még többet megtudni rólam. Ennyi volt az AC, izgatottan várom a fejleményeket, ezúttal jók a megérzéseim…

Nincsenek megjegyzések: