2010. június 23., szerda

Egyidejűség

Mostanában olvastam egy cikket azokról az érzésekről, amelyekre érdemes hallgatni. Az írás Judith Orloff pszichiáter könyve alapján készült, és alapvetően nem foglal állást, de gondolatébresztőnek egész jó!

Az 5 érzés, amiről konkrétan szó van: a test jelzései (pl. libabőr), déjà vu, egyidejűség (pl. “A szót vetted ki a számból!”), távolba látás (megérezzük a más helyen történő események kiváltotta érzéseket) és intuitív empátia (megérezzük a szándékot, érzéseket különösebb arra utaló jelek nélkül is, ez főleg harmonikus kapcsolatokban működhet).

Érdekes dolgok ezek, amiket érdemes tovább gondolni. A konkrét személyes példám, ami a közel múltban történt egy olyan emberhez kapcsolódik, aki bizton tudom, olvassa-e sorokat. (:

Nimródot néhány éve ismertem meg, és azután csak egy alkalommal volt módunk személyesen beszélgetni, mivel ő külföldön él. Pár hete voltam - részben - nála látogatóban. Először csak telefonon beszéltünk, és abban maradtunk, ha végez a munkájával, felhív, és pontosítjuk a találkozó helyszínét. A partra tartottunk kocsival, amikor az egyik utcára kifordulva őt pillantottam meg, ahogy biciklijével elteker.

Meglepve kiáltottam a mellettem ülő barátnőmnek: “Ez Nimród volt!” Ebben a pillanatban már csörgött is a telefonom, ő is felismert egy számára idegen ember mellett ülve, egy idegen autóban! Nem tudom, hogy csinálta/m, és miért pont akkor?

Hasonló eset történt rá 2 napra is, amikor a part felé tartottam, ahol ő is dolgozik. Az egyik kis utcából botorkáltam ki, épp tárcsáztam, már csak a hívás gombot kellett volna megnyomnom, amikor megszólalt a készülék, és benne az ő hangja: “Látom, itt vagy szemben [pár száz méterre!], integetek Neked! Kíváncsi voltam, ki hívja előbb a másikat.” “És hogy vettél észre???”

Na ezt nevezem én “egyidejűségnek”! És az a meglepő, hogy vele előtte csak néhányszor találkoztam, mégis ennyire megérezzük a másik jelenlétét, hogy történik ez, és miért…?

1 megjegyzés:

roook írta...

NIMRÓD, mi???!!!
gigaLOL
:*******