2010. június 8., kedd

Londoni séta



Ismét Angliából jelentkezek, ez már 3. utam a szigetországba. (: Ezúttal az üzleti utat egy rövid londoni városnézéssel is összekötöttem.

Anyukám ismerősei szállásoltak el 2 napra a közeli Dartfordban, ahol szombat esti érkezésemet követően megismerhettem a helyi klubéletet, a Crush nevű helyen. A zene nagyon jó volt, és a hely is viszonylag, de a társaságot elnézve nem értem, hogy engedhetik be ezeket a tiniket, amikor 18 év az alsó korhatár, v. csak alulfejlettek a helyi fiatalok? :P

Vasárnap már a fővárosban barangoltam, a London Bridge-hez érkezve a Temze-partot jártam be, ahol épp a Walk for Free felvonulás résztvevőit figyelhettem meg, mint kiderült az AIDS-betegeket támogatták a 10 km-es séta megtételével. Megnéztem a Trafalgat teret, ahol a National Gallery (Nemzeti Galéria) is található, majd onnan a St. James parkba mentem, ahol a Buckingham palotát is megcsodálhattam, bár sztem ez pont a hátsó bejárat volt. Ismerkedtem a helyi állatvilággal (másnap egy pasi is bizonyította, hogy oda tartozik, miután az utcán odalépett hozzám, és el kezdte nekem magyarázni, hogy a Soho-ban 50 fontot fizetett 2 lányért, és sztem ez jó ár-e??? Rögtön ott is hagytam, bocs, hogy ezt leírtam, de annyira kiakadtam!!!), a szürke mókusokkal első sorban.

Hétfőn miután lepakoltam a hotelben elindultam a British Museum-ba, ahol az állandó kiállítás megtekintése ingyenes, mint az itteni állami múzeumokban ált. Ez nem semmi! Itt megtekinthettem mindazt, “amit az angolok összelopkodtak” (hogy egy ismerősöm idézzem (; ), itt van a Rosetti-kő, az asszír emberfejű, oroszlántestű monumentumok, amelyek a kapuk bejáratát őrizték, múmiák, kínai porcelán készletek, részletek a Pantheon-ból, nekem legjobban Nagy Sándor mellszobra tetszett. (: Komoly múzeum, de nekem a moszkvai Puskin Múzeum megkapóbb volt, még akkor is, ha ott több a kópia.

Majd elmentem a London Dungeon-be (nevezzük tömlöcnek), ami ugyan elég borsos (22.5 font – ca. 7,5 e Ft), de hát egyszer ezt is látni kell! Itt mutatják be a városban történt szörnyűségeket a 1666-os pestis járványtól kezdve, Sweeney Todd-on (a Fleet utca borbélya) át, Hasfelmetsző Jack-ig, és Bloody Mary sem maradt ki. Közben nem annyira paráztam, de a legvégén, amikor amikor a szabadesés volt, na, akkor betojtam… Erről fotó is készült, de a képi bizonyítékot nem hoztam el. :P

Még sétáltam kicsit a Temze-partot, láttam a Belfast csatahajót is, de bemenni már nem volt időm, mert hamarosan bezárt. Egy szó, mint száz, szép a város, mindenképp látni kell, de nem váltja ki belőlem azt az érzést, mint Moszkva látványa, mert az szerelem volt 1. látásra! (:

Nincsenek megjegyzések: